عکاسی از دیدگاهی متفاوت

تمام اصول هایی که یک عکاس باید بداند

عکاسی از دیدگاهی متفاوت

تمام اصول هایی که یک عکاس باید بداند

مشخصات بلاگ

لحظات زیبای زندگی خود را به شیوه درست ثبت کنید.
با رعایت اصولی که در این سایت به شما آموخته می شود میتوانید به راحتی با ابزارهایی که در اختیار دارید (دوربین یا تلفن همراه) به بهترین نحو عکاسی کنید.
سپاس گذاریم از اینکه وقت گرانبهای خود را برای بازدید از مطالب این سایت میگذارید.

بایگانی

آموزش تکنیک زوم انفجاری

پنجشنبه, ۳ بهمن ۱۳۹۸، ۰۹:۳۹ ب.ظ

shkk_untitled-1.jpg

 

زوم انفجاری (zoom burst) یک تکنیک عکاسی ساده و در عین حال با ریزه کاری های فراوان است که به تغییر فاصله کانونی در طی نوردهی طولانی گفته می شود – این تغییر فاصله کانونی یا زوم کردن باعث کشیده شدن نور های موجود در صحنه، ایجاد حس حرکت و خلق عکس هایی پویا می شود. دوربین DSLR با یک لنز زوم (لنز کیت نیز مناسب است) و یک سه پایه تنها تجهیزاتی هستند که برای این تکنیک هیجان انگیز نیاز خواهید داشت. این کار شباهت هایی به نقاشی با نور توسط چرخش دوربین دارد، و زوم انفجاری در واقع شکل دیگری از نقاشی با نور حرکتی است. بیایید نگاهی به این تکنیک و تاثیرش روی عکس هایتان، سوژه های مناسب برای عکس های زوم انفجاری و چگونگی انجام آن بیندازیم.

 

به عبارت ساده این تکنیک به یک کادر بی حرکت و ثابت، پویایی بیشتری می دهد. این مطلب لنزک خواهید آموخت که چطور می توانید از زوم انفجاری (Zoom Burst) در عکس های معماری استفاده کنید و بهتر است که در یک محیط شهری از آن استفاده شود. البته ماهیت فریم های ثابت و بی حرکت این است که تنها یک لحظه را نشان می دهند، اما با تغییر فاصله کانونی طی نوردهی طولانی شما می توانید به کادر خود حرکت و پویایی اضافه کنید. زوم همچنین در فریم شما خطوط هدایتگری ایجاد می کند که همه آنها به سمت سوژه اصلی شما در داخل کادر هدایت می شوند.

گرفتن یک عکس زوم انفجاری روش ساده ای دارد. در واقع، شما حتی می توانید این کار را به صورت دوربین در دست انجام دهید. این افکت با تغییر فاصله کانونی لنز دوربین شما در طول یک نوردهی طولانی به دست می آید. این مراحل را دنبال کنید

Image result for زوم انفجاری در عکاسی

(آموزش گام به گام و دقیق تر):

۱- صحنه ای انتخاب کنید که مناطق نوری متنوعی داشته باشد. مثل جنگل با نور های پراکنده بین شاخ و برگ درختان، یا یک ساختمان آپارتمانی که برخی از چراغ های آن روشن و برخی خاموش هستند، استفاده کنید.

۲- نوردهی باید بین نیم ثانیه و ۲ ثانیه باشد.

۳- شما می توانید این عکس را به صورت دوربین در دست بگیرید اما بهتر است که از یک سه پایه استفاده کنید.

۴- فاصله کانونی لنز را در طول نوردهی تغییر دهید. خارج شدن از زوم (کوچکنمایی) معمولا در طول شب برای نوردهی های طولانی بهتر جواب می دهد، و زوم کردن (بزرگنمایی) در طول روز بهتر عمل می کند.

برای اطلاعات بیشتر به سایت لنزک مراجعه کنید.

منبع: لنزک

  • Khatereh minaei

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی